2012. július 19.

A hullámos takaróhoz hasonló

vastag csíkokat terveztem, a hexagonok óta azonban gondolni sem akarok a gyakori színváltásra:-)
Külön dobozban tárolom a Kabalákat (a Bella lánykori neve), így könnyű áttekinteni a készletet. Sok szín van ugyan, de szinte mindenből csak egy-egy gombóc. A hexagonoknál is használt színekből azonban maradt is, volt is, így azokból egy kicsit több. Csajos színek, tehát kiválogattam őket, lássuk, milyen lesz csíkos takarónak!


Kipróbáltam ugyan egymás mellett a színeket, szépen is mutatott, végül mégis úgy döntöttem, horgolok közéjük egy-egy vékony, semleges csíkot.

 Most, ezt a bejegyzést írva úgy gondolom, a hexagonok miatt jött az ötlet, hogy az egyes színeket összekössem a vajszínű Palacsintával, akkor azonban a Szín-tan-tunika alapszíne járt a fejemben. Milyen jó ötlet egy semleges csíkkal összekötni az élénk és határozott színeket! Gyakran használt megoldás, mert ezek a vékony sávok elválasztják és összekötik az egymás melletti csíkokat, kiemelik és finomítják az árnyalatokat.


A narancssárgából 90, a zöldből 104, a rózsaszínből 70 g volt készleten, a sárgából pedig pont egy gombóc. Ha mindezt szimmetrikus, vastag csíkokként szeretném elhorgolni, akkor oda kell figyelnem a mennyiségekre, vagyis csíkonként lemérem, mennyi fogyott, most azt mondom, menni fog! Ügyelek az arányokra, bár lehet, hogy egy kicsit hosszabb lesz, mint terveztem.

És azt észrevettétek, hogy Lucy szinte soha nem használ fehéret?

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szép lesz! :)

Én sem szeretem a fehéret, max önmagában,sapkaként, gyerekpulcsinak. Egyébként szerintem a törtfehérnek, krémszínnnek, tojáshéjsín, és még sorolhatnám sokkal melegebb színe van. A fehér rideg más árnyalatok mellett.

florentine írta...

Ja igen, fehér és fehér között nagy különbség van!

Jucus írta...

Nagyon tetszik ez a takaród, mi a neve a mintának?

florentine írta...

azt hiszem, szőttes hatású mintaként láttam több helyen is